Άξονας 1 "¨Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση"

Καλωσήρθατε στην ιστοσελίδα της Μεσαιωνικής & Νεότερης Ιστορίας της Β' Λυκείου, που λειτουργεί ως μέσο εναπόθεσης εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο της δράσης "Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας" του Άξονα 1 "¨Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση"

ΙΣΤΟΡΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Η εμφάνιση του Ισλάμ 

Διαδικτυακή εργασία από τις μαθήτριες Μπακρατσά Ναταλία, Σιώζου Τζένη & Τσιάκου Χρυσάνθη του Β2 του Ελληνικού Γυμνασίου Λυκείου του Ντύσσελντορφ το σχολικό έτος 2021 -2022. 

 https://prezi.com/view/9hGufsEAR5cwn2eiimNP/ 


ΣΧΙΣΜΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ 

Powerpoint για το Σχίσμα των εκκλησιών από τις μαθήτριες του Β1 του Ελληνικού Γυμνασίου Λυκείου του Ντύσσελντορφ το σχολικό έτος 2021 -2022 Αναστασία Γκούγκλια, Ανδιάνα Καραγκιοζάκη, Βικτώρια Κωστάρα και Άννα Δημαράκη:

https://drive.google.com/file/d/1PZAl4cYktqh1_XzzHHbEwDT7oUqyeKZe/view?usp=sharing 


Η Φεουδαρχία στην Ευρώπη

Powerpoint για τη Φεουδαρχία στην Ευρώπη από τον μαθητή του Β2  του Ελληνικού Γυμνασίου Λυκείου του Ντύσσελντορφ το σχολικό έτος 2021 -2022

https://docs.google.com/presentation/d/1O3RSPmH3JdL0-9WxqGHM_GDmw9bMxMa5/edit?usp=sharing&ouid=117054878518770609347&rtpof=true&sd=true 

Η Φεουδαρχία στην Ευρώπη

Κολλάζ για τη Φεουδαρχία στην Δυτική Ευρώπη κάτα την περίοδο του Μεσαίωνα από τον μαθητή του Β2 του Ελληνικού Γυμνασίου Λυκείου του Ντύσσελντορφ το σχολικό έτος 2021 -2022 Μυλωνά Παναγιώτη. 

Ανεμόμυλοι & Νερόμυλοι στη Δυτική Ευρώπη του 11ου - 12ου αιώνα

Ένα πολυτροπικό κείμενο από έναν μαθητή της Β Τάξεως Λυκείου κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021 -2022

Γαλέρες

Στη Δυτική Ευρώπη του 11ου -12ου αιώνα κάτι αρχίζει να αλλάξει & τα προμηνύματα της νέας εποχής, που θα έρθει τον 15ο αιώνα, αρχίζουν να φαίνονται με την ανάπτυξη του εμπορίου. Το θαλάσσιο εμπόριο εκείνη την εποχή διεξάγεται με γαλέρες και κόγκες.

Δίπλα: Ζωγραφική αναπαράσταση τύπων γαλέρας από μία μαθήτρια του Β2 λυκείου το σχολικό έτος 2021 -2022

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ & ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

Να μελετήσετε τις  ερωτήσεις και να σταλούν οι απαντήσεις στο email μου ως τα τέλη Μαρτίου του 2022

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ:

1.-Αφού δείτε προσεχτικά το χάρτη να σημειώσετε (με σταυρό (+) ή νι (ν)) τις περιοχές της Ασίας και της Αφρικής που ίδρυσαν οχυρωμένους σταθμούς οι Πορτογάλοι, να ονομάσετε τρεις τουλάχιστον απ' αυτές τις περιοχές πάνω στο χάρτη και να σχολιάσετε σύμφωνα με τις ιστορικές σας γνώσεις τις εμπορικές δραστηριότητες αυτών των αποικιών της Πορτογαλίας.

2. Να σχολιάσετε την έννοια του καθολικού ανθρώπου της Αναγέννησης, σύμφωνα με το παράθεμα που ακολουθεί και τις ιστορικές σας γνώσεις.

Μόνο ο σοφός είναι αληθινός άνθρωπος

Περιμένω και θέλω να μάθεις τέλεια τις γλώσσες: πρώτα τα ελληνικά, όπως θέλει ο Κοϊντιλιανός. Έπειτα τα λατινικά, τα εβραϊκά για την Αγία Γραφή, τα χαλδαϊκά και τα αραβικά για τους ίδιους λόγους. Και θέλω να διαμορφώσεις το ύφος σου στα ελληνικά μιμούμενος τον Πλάτωνα, και στα λατινικά μιμούμενος τον Κικέρωνα. Επιθυμώ να μην υπάρχει γνώση επιστημονική που να μην την έχεις στη μνήμη σου...Θέλω να μάθεις ελεύθερες τέχνες: γεωμετρία, αριθμητική και μουσική...Στην αστρονομία μάθε όλους τους κανόνες ... Από το αστικό δίκαιο θέλω να μάθεις από στήθους τα καλύτερα μέρη...Και στη γνώση της φυσικής ιστορίας θέλω να επιδοθείς με ζήλο, για να μην υπάρχει θάλασσα, ποτάμι και πηγή των οποίων να αγνοείς τα ψάρια, να γνωρίζεις όλα τα πουλιά του ουρανού, όλα τα δένδρα, τα φυτά του δάσους, όλα τα είδη χόρτων της γης, όλα τα μέταλλα...Επειτα διάβασε προσεκτικά τα ελληνικά, αραβικά και λατινικά ιατρικά βιβλία...και κατά τη διάρκεια ορισμένων ωρών της ημέρας την Αγία Γραφή...Τέλος... όταν γίνεις άντρας, θα πρέπει να αφήσεις την ήρεμη ζωή και την ησυχία των σπουδών για να μάθεις την τέχνη του ιππότη και των όπλων, ώστε να μπορείς να υπερασπίζεσαι το σπίτι μου και να βοηθάς τους φίλους μας σε όλες τις δύσκολες στιγμές που προκαλούνται από τις ενέργειες των κακοποιών.

Fr. Rabelais, Pantagruel (1532), κεφ. VIII


ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σύμφωνα με την πηγή που ακολουθεί και τις ιστορικές σας γνώσεις ποιες ήταν οι αιτίες των Σταυροφοριών;

ΚΕΙΜΕΝΟ

 Τελικά, η αφορμή για το ξεκίνημα της Α' Σταυροφορίας ήρθε απροσδόκητα από τη Βυζαντινή Ανατολή, καθώς από το 1054 υπήρχε το Σχίσμα των Εκκλησιών. Ο αυτοκράτορας Αλέξιος Κομνηνός έστειλε μία επιστολή στον πάπα, στην οποία του ζητούσε να του στείλει μισθοφόρους από τη Δύση για να καταφέρει να νικήσει τους Σελτζούκους Τούρκους στη Μικρά Ασία. Ο πάπας άδραξε την ευκαιρία για επέκταση της επιρροής του στην Ανατολή και για αναθέρμανση του θρησκευτικού αισθήματος στη Δύση, κάτι που θα ενίσχυε την Εκκλησιαστική εξουσία σε σχέση με την πολιτική και έστειλε αγγελιοφόρους σε όλους τους σημαντικούς ηγεμόνες και κόμητες να πάψουν τους μεταξύ τους πολέμους και να πάνε στους Αγίους Τόπους για να πολεμήσουν και να τους απελευθερώσουν. Όσοι δέχονταν έραβαν στον ώμο τους έναν κόκκινο σταυρό. Έτσι ονομάστηκαν «σταυροφόροι», αυτοί που φέρουν σταυρό.

Ο ίδιος ο πάπας στη σύνοδο του Κλερμόν (1095) θα κηρύξει επίσημα τη Σταυροφορία, τον ιερό πόλεμο κατά των απίστων που κατείχαν τους Αγίους Τόπους. Η Σταυροφορία παρουσιάστηκε ως «Θέλημα Θεού» (Λατινικά Deus vult). Όσοι συμμετείχαν έπαιρναν άφεση αμαρτιών. Στην πραγματικότητα αυτό ήταν ένα δευτερεύον κίνητρο για πολλούς, αφού η προοπτική των νέων εδαφών, της λαφυραγωγίας και της περιπέτειας κυριαρχούσε στη σκέψη τους.


ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ Παίρνοντας πληροφορίες από τα παραθέματα, που ακολουθούν και επικαλούμενοι τις γενικές σας γνώσεις να σχολιάσετε τις πολιτικές ιδέες του Ρουσσό
ΠΗΓΕΣ

α. Για μια δημοκρατική διακυβέρνηση του λαού

Μόνο η γενική βούληση μπορεί να ασκεί τις εξουσίες του κράτους. Ο λαός οφείλει να είναι ο δημιουργός των νόμων στους οποίους υπακούει. Η νομοθετική εξουσία ανήκει στο λαό, και δεν μπορεί να ανήκει σε κανέναν άλλο παρά μόνον σ' αυτόν.

Από το Κοινωνικό Συμβόλαιο (1762) του Ρουσσό.

β.Η δύναμη των Νόμων

Ενας λαός ελεύθερος υπακούει, αλλά δεν υπηρετεί. Έχει αρχηγούς και όχι αφεντικά. Υπακούει στους νόμους και μόνον σ' αυτούς. Και δεν είναι παρά μόνον με τη δύναμη των νόμων που δεν υπακούει στους ανθρώπους.

Από το έργο Πραγματεία για την καταγωγή και τα βάθρα της ανισότητας μεταξύ των ανθρώπων (1755) του Ρουσσό.


ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Οπτικό υλικό:  https://digitalzoot.weebly.com/1-eta-betaiotaomicronmuetachialphanuiotakappa942-epsilonpialphanu940sigmataualphasigmaeta.html

ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ: Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία του παραθέματος και τις ιστορικές σας γνώσεις να σχολιάσετε τις οικονομικές θεωρίες στην περίοδο του Διαφωτισμού. 

ΠΗΓΗ - Βασικές θέσεις των Φυσιοκρατών

Ο ηγεμόνας και το έθνος πρέπει πάντοτε να έχουν υπόψη τους ότι η γη είναι η μοναδική πηγή πλούτου και ότι η γεωργία αυξάνει τον πλούτον αυτό.

Ενα κράτος που έχει μια μεγάλη καλλιεργήσιμη έκταση και τη δυνατότητα να ασκεί ένα ανθηρό εμπόριο γεωργικών προϊόντων δεν πρέπει να επεκτείνει υπερβολικά τη χρησιμοποίηση χρήματος και ανθρώπων στις βιομηχανίες και στο εμπόριο πολυτελών προϊόντων σε βάρος της εργασίας στη γη και της δαπάνης για τη γεωργία.

Από το βιβλίο του Kεναί, Οικονομικός Πίνακας.


ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα 2020
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε